Bestyrelsesmedlemmerne vælges for fire år ad gangen ved urafstemning. Det vil sige at ca. halvdelen af Bestyrelsen er på valg til hvert andet år, så man ikke potentielt udskifter hele Bestyrelsen hvert fjerde år.
Kandidaterne findes blandt bestyrelsesmedlemmer, der modtager genvalg, og kandidater foreslået af klubbens medlemmer.
Bestyrelsen er ansvarlig for klubbens ledelse og drift og træffer afgørelse i alle sager, der ikke udtrykkeligt er henlagt til repræsentantskabet eller urafstemning. I den forbindelse kan bestyrelsen nedsætte udvalg og ansætte de nødvendige lønnede medarbejdere.
Dansk Kennel Klubs bestyrelsesmedlemmer arbejder frivilligt og ulønnet.
Al henvendelse til bestyrelsen bedes rettet til direktionen på DKK´s adresse.
Kemisk/teknisk uddannelse. Industrilaborant. Indtil 2014, hvor han gik på pension, administrerende direktør i en norsk/dansk virksomhed. Har været direktør i Danmark, Tyskland, Spanien og Sverige. Var i 20 år formand for brancheforeningen i Danmark og i 8 år formand for den Europæiske brancheforening for EPS - Ekspanderet Polystyren. I barndomshjemmet var collie den foretrukne race. Jørgen købte - da han som 24-årig i 1966 havde bygget eget hus - en schæferhund, som han trænede brugshundearbejde med. Opdrættede schæferhunde fra 1970 til 1990. Har ligeledes haft welsh corgi pembroke og senest en cairn terrier.
Medlem af Schæferhundeklubbens avlsråd fra 1971, redaktør af Schæferhundeklubbens medlemsblad fra 1972, medlem af Schæferhundeklubbens bestyrelse fra 1973. Æresmedlem af Schæferhundeklubben. Eksteriørdommer for schæferhunde i 1975 og senere for en lang række racer i FCI gruppe 1, gruppe 2 og gruppe 5. Er siden 2006 autoriseret som gruppedommer for de 3 nævnte grupper og har dømt udstillinger i flere end 60 lande.
Gennem årene har Jørgen været medlem af en række af DKK's faste udvalg og beklæder - ud over at være formand for bestyrelsen og forretningsudvalget - p.t. formandsposterne i Sundhedsudvalget, Brugshundeudvalget,, Klagenævnet, FCI/NKU-udvalget og er DKK's repræsentant i Dansk Hunderegisters bestyrelse.
Formand for FCI's Europasektion fra 1991 og samtidig medlem af FCI's bestyrelse; poster han fortsat beklæder.
Medlem af DKK's bestyrelse fra 1977 og formand i alle år.
Jørgen er næste gang på valg til DKK's bestyrelse til december 2026.
Indvalgt i bestyrelsen i 2022 repræsenterende jagthunderacerne.
På valg næste gang i 2026.
Indvalgt i bestyrelsen i 2016 repræsenterende øvrige racer.
På valg næste gang i december 2024.
Opdrætter af mops under kennelnavnet Seloy.
Eksteriørdommer for gruppe 2, 3 og 9.
Indvalgt i bestyrelsen i 2001 repræsenterende jagthunderacerne. På valg næste gang i december 2024.
Opdrætter under kennelmærket "Dee-Fair" racen labrador retriever, som anvendes til udstilling og jagt.
Indvalgt i bestyrelsen i 2016 repræsenterende jagthunderacerne. På valg næste gang i december 2024.
Arbejder med stående jagthunde og har haft forskellige racer, hvor kleiner münsterländer og engelsk setter har fyldt mest.
Indtrådt i bestyrelsen september 2023 repræsenterende øvrige racer.
På valg i december 2026.
Indtrådt i bestyrelsen den 21/11-2023 som suppleant for de øvrige racer.
På valg næste gang i december 2024.
Dansk Kennel Klubs bestyrelsesmøder afholdes normalt 4-6 gange årligt.
Sager, der skal tages op på møderne, skal som udgangspunkt være Dansk Kennel Klubs administration i hænde senest 3 uger inden mødets afholdelse.
Når en sag er behandlet, vil der normalt gå minimum 2 uger, inden man kan forvente svar. Behandlingstiden skyldes blandt andet, at referat af mødet først skal være godkendt.
Næste bestyrelsesmøder i Dansk Kennel Klub afholdes:
13/2-2025
21/3-2025
Referaterne kan kun læses af DKK-medlemmer og kræver log-in på hundeweb.
Følg linkene nedenfor for at komme til hundeweb for at læse et eller flere af referaterne.
5. februar
10. juni
2. september
11. december
27. februar
20. marts
23. maj
21. august
23. oktober
29. november
7. februar
24. april
19. juni
4. september
12. november
14. december
23. oktober 2017
14. august 2017
31. maj 2017
22. marts 2017
9. december 2016
5. oktober 2016
18. august 2016
26. maj 2016
30. marts 2016
7. januar 2016
5. november 2015
27. august 2015
28. maj 2015
25. marts 2015
25. februar 2015
17. december 2014
29. oktober 2014
2. september 2014
26. juni 2014
13. marts 2014
10. december 2013
24. oktober 2013
22. august 2013
18. juni 2013
7. maj 2013
19. marts 2013
12. februar 2013
Stk.1. Bestyrelsen består af 7 medlemmer, 3 repræsenterende jagthunderacerne, 1 repræsenterende brugshunderacerne og 3 repræsenterende de øvrige racer.
Stk.2. Bestyrelsesmedlemmerne vælges for 4 år ad gangen ved urafstemning blandt bestyrelsesmedlemmer, der modtager genvalg, og kandidater foreslået af klubbens medlemmer, jf. dog § 18, stk. 3.
Stk. 3. De kandidater, der ikke opnår valg, indtræder i forhold til det opnåede stemmetal som suppleanter for 2 år ad gangen for jagthunderacerne og de øvrige racer og for 4 år ad gangen for brugshunderacerne. For hver valggruppe vælges der 2 suppleanter – for brugshunderacerne dog kun 1. En suppleant, der ved vakance indtræder i bestyrelsen, følger den fratrådtes valgperiode.
Stk. 1. I septembernummeret af medlemsbladet bekendtgøres navnene på de afgående bestyrelsesmedlemmer, samt om de pågældende er villige til at modtage genvalg. Samtidig indkaldes forslag fra medlemmerne til valg af nye bestyrelsesmedlemmer. Forslag skal være DKK’s kontor i hænde senest den 31. oktober. Fortegnelse over samtlige til valget opstillede kandidater bekendtgøres i december-nummeret af medlemsbladet. Samtidig udsendes stemmesedler indeholdende kandidaternes navne. De udfyldte stemmesedler skal være klubbens revisor i hænde senest den 15. januar.
Stk. 2. Stemmesedlerne optælles af klubbens revisor.
Stk. 3. Er der ved opstillingsfristens udløb, jf. stk. 1, ikke opstillet det nødvendige antal kandidater til bestyrelsesposterne, skal bestyrelsen sørge herfor. Er der i en valggruppe ved opstillingsfristens udløb opstillet det antal kandidater, der svarer til antallet af ledige bestyrelsesposter, bortfalder afstemningen i den pågældende gruppe. I så fald vælges der suppleanter for gruppen på det følgende repræsentantskabsmøde.
Stk. 4. Valghandlingen kan afholdes som et elektronisk valg. Bestyrelsen er ansvarlig for, at valghandlingen finder sted under iagttagelse af forsvarlige principper om indkaldelse, afstemningsfrister, gennemsigtighed og sikkerhed.
Stk. 5. Resultatet af bestyrelsesvalget bekendtgøres på det følgende repræsentantskabsmøde og i medlemsbladet.
I december 2024 er der valg til Dansk Kennel Klubs Bestyrelse, og for første gang sker afstemningen elektronisk. Det er derfor vigtigt, at du allerede nu tjekker om din e-mail tilknyttet Hundeweb er opdateret.
DKK’s Bestyrelse består af 7 personer. Heraf repræsenterer tre medlemmer jagthunderacerne, en repræsenterer brugshunderacerne og tre repræsenterer de øvrige racer.
Dansk Kennel Klub's bestyrelsesmedlemmer arbejder frivilligt og ulønnet.
Du kan læse kandidaternes valgoplæg i novemberudgaven af HUNDEN.
Find evt HUNDEN som elektronisk udgave ved at gå på hundeweb.dk under MIN SIDE.
Her finder du en oversigt over de hyppigst stillede spørgsmål til bestyrelsesvalg og afstemning. Du kan klikke på det spørgsmål du gerne vil se svaret på for at folde "punktet" ud.
Tjek dit spamfilter/uønsket mail, om mailen med afstemningslink er havnet der. Husk at hvis du har flere e-mailadresser så er det den e-mail du har tilknyttet dit medlemskab/din profil i hundeweb.dk, der vil modtage afstemningslinket.
Er du e-mail kunde hos Nuuday/TDC/YouSee, kan du risikere, at de har blokeret for, at du kan modtage udvalgte mails, herunder bl.a. mail med afstemningslinket.
Bare rolig, afstemningslinket kan du finde her og så kan du stemme: https://app.eventbuizz.com/val...
Du skal herefter angive din mailadresse og derefter får du tilsendt en e-mail med 6 cifre, som er en tofaktorgodkendelse. Disse cifre skal du taste i afstemningen. Får du ikke denne tofaktorgodkendelsesmail send en e-mail til DKK på post@dkk.dk. Så hjælper vi dig videre til afstemningsbureauet.
Du kan læse om de opstillede kandidater i Hunden eller se dem på https://www.dkk.dk/om-dkk/best...
https://www.dkk.dk/om-dkk/best...
For at bestyrelsen er repræsenteret af flest mulige forskellige kompetencer, der repræsenterer medlemmernes interesser bedst muligt. Det er et punkt i lovene.
Dette kan ikke lade sig gøre. Du kan afgive op til 2 stemmer for øvrige racer og 2 for jagthunderacer.
Ja, det kan du godt.
Alle medlemmer af DKK kan som udgangspunkt stemme til valget. Stemmeberettigede i klubbens anliggender er æresmedlemmer og ordinære medlemmer, der ikke er i kontingentrestance med mere end 2 måneder.
Nej, man skal være fyldt 18 år.
Ja, det det kan de godt.
Log ind på hundeweb.dk og tjek under din profil står der status for medlemskab.
Ja, du kan melde dig ind her: https://www.dkk.dk/medlemskab/...
Du kan sagtens stemme, men alle medlemmer, der har meldt sig ind efter d. 10. december 2024 vil modtage e-mail med linket lidt forskudt. Årsagen til dette er at alle medlemsnumre og tilhørende e-mailadresse er udlæst af Hundeweb og lagt i det system, der udfører afstemningen på denne skæringsdato.
Afstemningsmails sendes til nye medlemmer i puljer og ikke lige efter indmeldelse.
Afstemningen åbner d. 15. december 2024 kl. 21.00 – og løber til og med 15. januar 2025 kl. 23.59. Den åbner ved at man får tilsendt en e-mail med et helt særligt link til afstemning.
Mail afsendes søndag, den 15. december 2024 kl. 21.00
Da den sendes ud til mange medlemmer samtidig, kan der godt gå op til en time før alle mails er afsendt.
Linket sendes til den e-mailadresse, du har tilknyttet til din profil i Hundeweb.
Når du logger ind på Hundeweb, vil du på forsiden under min profil kunne se dine data under min profil.
Har du ingen e-mailadresse tilknyttet på din medlemsprofil/ingen profil på Hundeweb, kan du ringe til DKK's information 56188100 eller sende en e-mail til post@dkk.dk for at rekvirere en stemmeseddel.
Stemmeseddelen sendes til dig pr. post. Send den udfyldte stemmeseddel til DKK's revisor for at være med i afstemningen.
Næsten alle mails er nået frem til medlemmerne. Det har dog vist sig, at hvis folk har en gammel mailadresse, som typisk slutter med @mail.tele.dk, @post9.tele.dk, @cd.dk, @c.dk, @mail.dk, eller et domænenavn hostet hos TDC/YouSee, så ligger mails med Valg til DKK’s bestyrelse ”på hold” hos TDC/YouSee. Valget administreres af firmaet Eventbuizz.
Desværre har TDC/yousee blokeret for, at TDC’s/YouSee’s kunder kan modtage mails fra eventbuizz.
Tryk på dette link for at gå til afstemningen https://app.eventbuizz.com/val...
Du skal herefter angive din mailadresse og derefter får du tilsendt en e-mail med 6 cifre, som er en tofaktorgodkendelse. Disse cifre skal du taste i afstemningen.
Får du ikke denne tofaktorgodkendelsesmail send en e-mail til DKK på post@dkk.dk.
I mailen skal man angiv sit *medlemsnummer, *mailadresse og *telefonnummer. Disse oplysninger videresender DKK til det eksterne bureau, som kontaktes medlemmer pr. telefon og man hjælpes videre. Det vil være yderligere detaljer beskrevet i mailsvaret DKK sender til de medlemmer, der oplever problemet.
Fristen til at stemme i valget er 15. januar kl. 23.59.
Hvis du ikke har en profil på Hundeweb med en tilknyttet e-mailadresse, har du mulighed for at stemme via brev.
Du skal gøre følgende:
Ring til DKK’s på 5618 8100
Oplys dit medlemsnummer
Vi tjekker at du har et gyldigt medlemskab
Vi sender dig en stemmeseddel med post.
Udfyld stemmesedlen og send selv stemmesedlen til JS Revision.
Adressen til JS Revision fremgår af stemmesedlen.
Nej, DKK kan ikke se hverken hvem der har stemt, eller hvor mange der stemmer.
Ja, det er sikkert. Systemet er udarbejdet af et eksternt bureau, der har stor erfaring i at afvikle valg og andre afstemninger.
Afstemningsresultatet kan ses af DKK’s revisor, der har mulighed for at tjekke, om medlemmer har stemt 2 gange. Alle stemmer er knyttet op enten imod en e-mailadresse der er registeret på et medlemskab, eller en stemmeseddel med angivelse af medlemsnummer.
Den person, der har modtaget mail med afstemningslink stemmer via linket. Det andet medlem kan henvende sig til DKK på en 56188100 eller post@dkk.dk for at få tilsendt en stemmeseddel.
Vi opfordrer derfor til, at man har hver sin profil på Hundeweb, med hver sin e-mailadresse.
Når du skal stemme, starter du med at indtaste din e-mail for at få tilsendt en godkendelseskode. Du modtager den efter kort tid på e-mail. Hvis du ikke modtager koden på e-mail, kan du starte med at se efter den i spamfilter eller uønsket mail. Der kan godt gå et par minutter inden du modtager e-mailen med godkendelseskoden.
Du skal skrive den mailadresse, som du har registreret som din kontaktadresse i hundeweb.
Hvis du deler e-mailadresse med fx ægtefælle/samlever og I begge er medlemmer, kan ægtefællen have afgivet en stemme i dit navn ved at bruge linket der er tilsendt til jeres fælles mailadresse. Du kan derfor ikke få lov til at afgive endnu en stemme elektronisk.
Når ægtefælle 2 prøver at gå ind og stemme, kan de ikke det, før ægtefælle 1 er logget ud. Man skal finde tandhjulikon øverst, vælg log ud. Dernæst skal man taste mailadressen for ægtefælle 2, når der bliver anmodet om mail for at sende tofaktor-godkendelse.
Nej, du kan ikke ændre din stemme efter den er afgivet.
Du holder musen nede mens du trækker pilen mod højre.
Når ægtefælle 2 prøver at gå ind og stemme, kan de ikke det, før ægtefælle 1 er logget ud. Man skal finde tandhjulikon øverst, vælg log ud. Dernæst skal man taste mailadressen for ægtefælle 2, når der bliver anmodet om mail for at sende tofaktor-godkendelse.
Når du har trykket på afstemningslinket, skal du indtaste din e-mail for at få tilsendt en to-faktorkode. Hvis du får en meddelelse på skærmen, at du taster en invalid e-mail, så skal du tjekke om du har tastet din adresse korrekt, du skal også tjekke, om du ved en fejl har tastet et mellemrum før eller efter din e-mail.
Dansk Kennel Klub
Parkvej 1
2680 Solrød Strand
56 18 81 00
post@dkk.dk
CVR 11 88 18 15
Betalinger til Dansk Kennel Klub
Reg. nr.: 9070 Konto: 1639581302
IBAN-nr: DK3090701639581302
SWIFT-kode: VRAADK21